Friday 29 April 2016

BOHO BRAIDS | HAIR TUTORIAL


Sziasztok drágák!
Hogy vagytok? Viszonylag régen volt már személyesebb bejegyzés a blogon, pont a napokban gondoltam rá, hogy készítenék egyet, Ti mit gondoltok? Elsősorban saját készítésű itthoni projektekre gondoltam ezúttal, az utóbbi időben ugyanis teljesen elkapott a DIY láz, most éppen icipici erkélyünkből igyekszünk hangulatos vintage teraszt varázsolni. A tervek már megvannak, annyira szuperül néz ki, alig várom, hogy belevágjunk. Ha érdekel Titeket ilyesmi, mindenképpen írjátok meg, szívesen mesélek róla. Ti szoktatok egyébként otthon, saját kezűleg alkotni? Ha igen, miket? 

Mára pedig egy picit különlegesebb haj tutorialt hoztam. Nem igazán szoktam ilyesmit csinálni, aminek legfőbb oka, hogy általában az egyszerűbb, gyorsan elkészíthető frizurák híve vagyok: a hétköznapokon többnyire csak egyenesítek, hullámosítok, esetleg hajfánkozok vagy copfba fogom a hajam. Másrészről, nem titok, hogy nagyon sokáig nem is szerettem a hajamat fotózni, nem igazán voltam elégedett az állapotával, mely szerencsére január óta sokat változott. Elmondhatatlanul hálás vagyok a Joiconak és Váradi Katinak, egyszerűen nem tudom elégszer megköszönni, hogy végre egészséges a hajam és hosszú évek óta először szépen nő is. Úgyhogy arra gondoltam, ezentúl igyekszem különlegesebb frizurákat is kipróbálni, mi több, megtanulok szépen fonni. Ma egy kicsit bohém hangulatú, fonatokkal díszített hullámos haj ötletet mutatok, amit az utóbbi hetekben nagyon megkedveltem, ugyanis tényleg szuper könnyen elkészíthető és szerintem mutatós is. Remélem, szeretni fogjátok, nagyon kíváncsi vagyok a véleményetekre.  

Hey my beauties,
How you doing lately? It's been quite a long time passed since our last personal post was written, I just thought about in the recent days to write some, what do you think? DIY fever just got me, so I would like to show you our handmade vintage balcony, we just made the plans, can't wait to see it happen. If you are interested in such articles, I am happy to write some about them. Do you make handmade stuff at home anyway? If so, what kind of things?

Well, today I'm here with a special hair tutorial. I'm not that good hair blogger kinda girl, on workdays I prefer simple hairdoes: usually I just straighten, make some curls, create a messy bun or wear a simple ponytail. On the other hand, I didn't really like shooting photos of hair, you know it was not in its best condition for a long time, but luckily it's changed a lot since January. I am unspeakably grateful to Kati Váradi and all the Joico team for making my hair beautiful and healthy again. So I thought I will try some special hairstyles and I will learn to make beautiful braids too. In this spirit today I show you a little bohemian curly hairdo with braids, which is quite flashy and super easy to make. I hope you like it, and please don't forget to share your thoughts with me.


- ELSŐ LÉPÉS: FONÁS - 
- FIRST STEP: BRAIDS -

Első lépésként elválasztottam a hajamat, s mindkét oldalon befontam két - két tincset. Ahogy a képen is láthatjátok, a hátsó fonat lényegesen vastagabb lett, mint az első. Ez azért nagyon fontos, mert az igazításnál a vastagabb tincs alá fogjuk tudni elrejteni a hajvégeket. A fonatok végét egészen apró, átlátszó gumikkal rögzítettem, hogy biztosan észrevétlenek maradjanak.

As a first step I split my hair and make two braids on both sides. As you can see on the picture, my rear bread is more thicker than the first one. It's important, because I will hide the split ends under the thicker braid. I also fix the end of the braids with little, transparent rubber rings to make sure they remain unseen.



- MÁSODIK LÉPÉS: HULLÁMOSÍTÁS -
- SECOND STEP: CURLING -  

Miután elkészültek a fonatok, a göndörítés fázisa következik, melyhez egy szuper újdonságot, a Rowenta So Curls névre keresztelt hajhullámosítóját használtam. A hajformázó sajátossága, hogy egyetlen gomb megnyomásával pillanatok alatt hullámos tincseket varázsolhatunk. A készüléken három fontos gombot találtok:
  • az elsővel a hőfokot szabályozhatjuk 170 - 230°C között,
  • a másodikkal a göndörítés időtartamát állíthatjuk be, mely 6, 8, 10 és 12 másodperc lehet,
  •  a harmadik gomb pedig a hajcsavarásért felelős. 
A hullámok elkészítése tényleg nagyon gyors és egyszerű. Miután hajerősségünknek megfelelően beállítottuk a szükséges hőfokot és a göndörítést kívánt időtartamát, válasszunk ki egy tincset. Helyezzük a hajformázó résébe, úgy, hogy a vége még bőven kilógjon, majd tartsuk folyamatosan lenyomva a szerkezet oldalán lévő fekete gombot. A készülék ekkor beszippantja az adott tincset, felcsavarja, s a megadott ideig formázza. Az idő lejártát előbb néhány rövid, majd egy hosszú sípszó jelzi, ekkor elengedhetjük a gombot, és a tincs - már hullámosan - egyszerűen kiomlik a gépből. 
Ezt a folyamatot ismételtem addig, míg az egész hajam hullámos nem lett. Szándékosan alacsonyabb hőfokot és rövidebb időt állítottam be, így természetes, laza hullámokat kaptam.

When my braids are ready, I continue with curling. This time I used a brand new machine called Rowenta So Curls. Actually, it's a really good newbie, a curling iron that has an automatic barrel inside. All I have to do is pushing one single button, and the curler simply does the rest of the work: it rotates the hair around this motorized barrel and ensures that my hair is perfectly coiled. There are also two important options that we can set:
  • choosing the temperature between 170 - 230 C and
  • choosing the curling time between 6 and 12 seconds.
I've chosen lower temperature and 8 seconds only in order to get a more natural and softer result. Making the curls was so simple: just put the hair into this clever gadget, pushed that big black button and let the machine do its job. When the chosen time was up some short and finally a longer whistle warned me to release the black button. And voila, my pretty curls are ready to wear. I've repeated it until every single mops of my hair became curly.   


Ezt követően körbetekertem a fonatokat, a helyükre igazítottam őket, majd néhány hullámcsat segítségével rögzítettem az így kapott koronát. Ha hosszabb, dúsabb hajatok van, elég csak az egyik oldalon fonatokat készíteni, ám nekem sajnos csak a kétoldali megoldással érnek körbe. 

A végeredményt az utolsó fotón láthatjátok. Nem nagyon szoktam ilyesmit csinálni, úgyhogy egészen elégedett vagyok, szerintem tényleg mutatós lett. Elkészíteni nagyon - nagyon könnyű, csak picit időigényes, még úgy is, hogy a hajformázóval sokkal gyorsabban haladtam, mint egy sima hajsütővel. Mindenesetre ha beköszönt a maxi ruhás idő, illetve később a fesztivál szezon, biztosan el fogom még készíteni. Remélem, szerettétek a posztot, legyen csodaszép napotok ma is  
Sok puszi,
Mesi

The base of this hairstyle is created by wrapping my braids around and securing with some bobby pins. If your hair's longer than mine, it's also enough to create half-up braids only, but for me it was pretty important to make braids on both side, since this is how I can wriggle them around perfectly. 

And finally here it is, you can see my finished look on the last picture. Well, as I've mentioned I don't do extraordinary hairstyles so often, so I must say I'm pretty satisfied with the result. The fact is it was really easy but also time-consuming even though it was faster with this automatic curler than with a simple curling iron. Anyway, I love my new boho styled hair so much, I'm pretty sure that I'll remake it during this summer especially the festival season. Woah, it would also be nice with some beautiful summer dresses eg. a romantic maxi one, don't you think that? 
I hope you liked this tutorial, please don't forget to share your opinion with me. Have a wonderful day  
Hugs and kisses,
Mesi

1 comment:

  1. Great! I will surely try this hairstyle on the weekend! Thank you for sharing :)

    ReplyDelete

A megjegyzések moderálás után válnak láthatóvá.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...