Friday 20 May 2016

STAYING HEALTHY DURING OUR SUMMER HOLIDAY

Nyaralás előtt a nők többségénél kőkeményen tart a #bikinibodyproject, melynek eredményeképpen rendszerint sikerül beleszuszakolni magunkat kedvenc fürdőruhánkba, sőt, még a hasunk is picurit laposabbnak mutatkozik, így hát nagy örömmel indulunk útnak. Aztán persze jön az első svédasztal és fagyipult, s bááám, ismét szomorúan pislogunk a tükörképünkre. Ti jártatok már így? Nos, sajnos én számtalanszor. Sőt, ha jobban belegondolok, talán csak így jártam az elmúlt években.

Valahogy olyan egyszerű megfogadni, hogy "márpedig én minden csábító finomságnak ellenállok majd". Betartani viszont annál nehezebb. Éppen ezért arra gondoltam, összegyűjtök néhány motiváló praktikát, melyek remélhetőleg segítenek hűek maradni egészséges életmódunkhoz a nyaralás alatt is. Hiszen tudjátok, az egészséges táplálkozás és rendszeres testmozgás legfőbb célja nem a vágyott alak ideiglenes elérése. A cél sokkal inkább az, hogy mindig jól érezzük magunkat a bőrünkben, kiegyensúlyozottak legyünk a hétköznapokon, és persze vigyázzunk az egészségünkre.

VÁLASSZ EGÉSZSÉGES FINOMSÁGOKAT

Egy kis tudatosságot csempészve étkezéseinkbe a nyaralás idején is könnyedén választhatunk clean ételeket és italokat. Ebben a nagy nyári hőségben többnyire mind vízpart mellé vágyunk, melynek óriási előnye, hogy szuper egészséges helyi finomságokat is kipróbálhatunk, így például különféle halakat, vagy éppen rákot, kagylót, polipot, tintahalat kóstolhatunk. Amennyiben apartmant vagy különálló házat foglalunk, remek program lehet egy közös családi vagy baráti sütögetés a kertben: az itt elkészített előre pácolt húsok és grillezett zöldségek nemcsak nagyon egészségesek, de finomak is. Ha pedig hotelben szálltok meg, érdemes tudatosan falatozni, a reggelinél szinte mindenhol kínálnak zsírszegény joghurtot és friss gyümölcsöket éppúgy, mint tojást és minőségi húsokat, az étlapról pedig szintén személyre szabott kedvenceket választhattok.

Ha egy kis finomságra vágytok, a fagyi és cukros koktélok helyett jó megoldás lehet hűs gyümölcsöket nassolni, illetve az ebéd mellé inkább friss gyümikből készült, szirupmentes limonádét választani. Abszolút költséghatékony, ha még a szálláson készítitek el az adott napra szánt hűsítőt, mondjuk egy friss gyümölcsökből készült limonádét, melynek vitamintartalmát felturbózhatjátok a vitaminokat, ásványi anyagokat, gyümölcs- és teakivonatokat tartalmazó BioTechUSA Reds italporral. S ha már költséghatékonyság, természetesen érdemes előre készülni, s átgondolni, milyen ételeket vigyünk magunkkal az útra vagy vásároljunk majd a helyi szupermarketekben. A klasszikus rántott hús, szendvics, fasírt és májkrém kombináció helyett én általában előre kisütött natúr husival és salival készülök az útra, emellett mindig viszek magammal puffasztott rizst, halkonzervet (sós lében persze), fehérje- vagy zabszeletet, egy kis zsacskó kuszkuszt (így tényleg csak egy mikro vagy vízforraló kell az egészséges körethez), valamint újabban a BioTechUSA Protein Gusto termékcsalád sajtlevesének egyadagos változatát is. Ezekhez szoktam a helyi üzletekben friss zöldséget és gyümölcsöt, tejet, joghurtot, valamint vizet vásárolni.

ÜGYELJ A MEGFELELŐ FOLYADÉKBEVITELRE

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos a megfelelő mennyiségű (minimum napi 2-3 liter) folyadék bevitele, különösen a legforróbb nyári napokon. A víz kiemelten fontos szerepet játszik szervezetünk megfelelő működésében: többek közt biztosítja a vérkeringést, befolyásolja a vér megfelelő összetételét, szabályozza a vérnyomásunkat, lehetővé teszi a tápanyagok, salakanyagok és gázok oldását, valamint szállítását, biztosítja a szervezet állandó, belső hőmérsékletét és elősegíti az ízületek megfelelő működését. Nyaraláskor sajnos hajlamosak vagyunk kevesebb vizet fogyasztani a megszokottnál, sokszor már csak akkor iszunk, amikor nagyon megszomjaztunk, pedig ekkor már többnyire innunk kellett volna. Ajánlott a nyaralás alatt is tudatosan alakítani ivási szokásainkat, és odafigyelni, hogy minőségi folyadékot (tehát jó minőségű ásványvizet és ne cukrozott limonádékat, üdítőitalokat és alkoholt) fogyasszunk. Mi több, a rengeteg víz - a megfelelő ételek mellett természetesen - a lehető legjobb, amit a narancsbőr elleni védekezés érdekében tehetünk.

A MOZGÁS ÖRÖME

Nyaralásunk ideje alatt egyértelműen megváltozik a napi rutinunk. Ennek természetesen része, hogy lényegesen kevesebbet mozgunk, pedig a nyári pihenés nem feltétlenül kell, hogy egyet jelentsen a passzivitással. Sőt! Ha vízparton vagy csodás hegyvidéken nyaraltok, érdemes lehet bedobni egy edzőnacit, pamut pólót és futócipőt, s kora reggel futni (esetleg csak sétálni) egy jót a part mentén, hiszen erre a hétköznapokban nem gyakran adódik lehetőség. Jó móka lehet továbbá a biciklibérlés is, autó helyett bátran válasszatok bringát, s fedezzétek fel a környéket kétkeréken. Nemcsak szuper mulatság, de kalóriaégetésnek is kiváló. Mindemellett szerencsére egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a kültéri kondiparkok is, melyek szintén remek kikapcsolódást ígérnek.

BŐRÁPOLÁS MESTERFOKON

Ha már egészséges nyaralás, természetesen fontos mindent megtennünk bőrünk maximális védelme érdekében. Mindenképpen figyeljetek tehát oda, hogy jó minőségű, megfelelő fényvédőfaktorú napozókrémekkel és hidratálókkal védjétek bőrötöket napozás során és után. Emellett érdemes lehet valamilyen bőrvédő készítményt is magunkkal vinni, én jó szívvel ajánlom a BioTechUSA Solar termékét, mely egy melanin termelést segítő formula, béta-karotinnal, vitaminokkal és L-tirozin aminosavval. Segítségével tehát nemcsak bőrünket védhetjük, de hosszantartó, egyenletes barnaságot érhetünk el. Én nagyon megszerettem :) Remélem, hogy meghoztam a kedveteket egy egészségesen eltöltött szuper nyaraláshoz.
Érezzétek nagyon - nagyon jól magatokat, akár hosszabb időre mentek, akár csak egy hétvégét terveztek a strandon.